Wednesday, November 5, 2014

სასწავლო პროექტის გეგმა

სასწავლო თემის ავტორი
სახელი და გვარი
ელისო ჩანქსელიანი
რაიონი
ლენტეხი
სკოლა
ხოფურის საჯარო სკოლა
ქალაქი

თემის  მონახაზი
თემის  დასახელება

უცხოური ენები ჩვენ ცხოვრებაში
თემის შინაარსი
პროექტი ხელს შეუწყობს მოსწავლეტა სემოქმედებითი უნარების განვითარებას. პროექტის ფარგლებში მოსწავლეები შეეცდებიან  დაგეგმონ თავიანთი მომავალი. მოსწავლეებს უვითარდებათ  დამოუკიდებელი მუშაობის, თანამშრომლობის და მეტყველებისათვის აუცილებელი უნარ -ჩვევები გაიზიარებენ, რისი მიღწევა სურთ და რა უნდა გააკეთონ თავიანთი მიზნების მისაღწევად; შექმნიან წერილობით ტექსტებს  და დაამუშავებენ მათ სხვა დაინტერესებულ  პირთათვის მაგ: თანაგუნდელისათვის, სხვადასხვა კომპიუტერული პროგრამის გამოყენებით მოამზადებენ და აუდიტორიას წარუდგენენ  ტექსტის მიხედვით შექმნილ პრეზენტაციას.  შეფასების რუბრიკების განალიზების საფუძველზე  გავაკეთებ  მონაცემთა ანალიზს, გამოვიკვლევ მოსწავლეთა საჭიროებებს და დავგეგმავ მომდევნო აქტივობებს.
საგანი
ინგლისური ენა
დონე/კლასი  
VI-კლასი
განხორციელების დროის ჩარჩო
1-თვე
თემის საფუძვლები
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
  • მოაწავლეს შეუძლია შეიძინოს სასწავლო საქმიანობის  დამოუკიდებლად მართვის  საწყისი უნარები.
მსჯელობს იმის შესახებ, რამდენად გაართვა თავი  დამოუკიდებლად  და გარკვევით  ტექსტის თარგმნას.
მსჯელობს იმის შესახებ, მოეწონა თუ არა  ( და რატომ ) თანაკლასელის მიერ  წაკითხული ტექსტის თარგმნის ფრაგმენტი, ზეპირად გადმოცემული ამბავი ან წარმოდგენილი იმფორმაცია.
  • მოსწავლეს შეუძლია ენობრივი ცნობიერებების  და სწავლის უნარ -ჩვევების განვითარება.
სწორად იყენებს კითხვის ტექნიკას  იგებს მცირე ზომის ტექსტების ზოგად შინაარსს.
  • მოსწავლე უნდა ფლობდეს წერის ტექნიკას  და უნდა შეძლოს მოდელის მიხედვით  პრაგმატული მარტივი ტექსტების შედგენა.
წერს სხვადასხვა ხასიათის ტექსტებს( მაგალითად საკუთარ ან ახვის ბიოგრაფიას)

მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
მოსწავლეები:         1. გააზრებულად გამოიყენონ სწავლის ხელშემწყობი  სტრატეგიების და  
                                           სხვადასხვა ტიპის საგანმანათლებლო რესურსები  ( ბჭდვითი და მულტიმედია
                                           რესურსები და იმფორმაციულ -  საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები )
                                        2.შექმნან ტექსტი ლექსიკური მასალის გამოყენებით „ ჩემი მომავალი პრიფესია“
                                        3. გააკეთონ ურთიერთ შეფასება ან თვითშეფასება.
                                        4. პროექტის შეფასება -შეჯამებისათვის მოაწყონ პრეზენტაცია, ბრიფინგი .
                                        5.შექმნან საიმფორმაციო ბროშურები .
  

                    შედეგად, მოსწავლეებს განუვითარდებათ

                                         1.უცხოური ენის პრაქტიკული გამოყენება  და გამდიდრება ენის სწავლის უნარ-
                                            ჩვევებით.
                                         2.მართლწერის და კითხვის უნარი.
                                         3.პროექტების დაგეგმვა და განხორციელება სამიზნე ქვეყნის/ ქვეყნების ენობრივ-
                                            კულტურულ ტრადიციებზე.
                                         4.შეფასებისა და თვითშეფასების უნარი.
                                          5.სწავლის პრიცესზე დაფიქრება, წინსვლის ზოგიერთ ხელშემწყობ თუ
                                              ხელისშემშლელ ფაქტორისა და მიდგომის გაცნობიერება და დასახელება.
                                          6.პრეზენტაციის უნარი.
                                           7.საკუთარი წინსვლის ხელშეწყობა და სწავლის პროცესის წარმართვასა და
                                              გაუმჯობესებაში აქტიურად მონაწილეობა.


მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
ზოგადი კითხვა
  1. მომზადებული ხართ? 2. როგორ შეგვიძლია მოვახდინოთ ცვლილება? 3. რატომ ხდება ცვლილებები?

თემატური კითხვები
1.როგორ გადავწყვიტოთ რომელი წიგნით ვიხელმძღვანელო? 2.რას კითხავდი საკუთარ ორეულს? 3. უცხოური ენების ცოდნა რით გიადვილებთ ცხოვრებას?

შინაარსობრივი კითხვები
1.როგორ ფიქრობთ, შესაძლებელია მომავლის დაგეგმვა?  2. რა ელემენტებისაგან შედგება მოთხრობა? 3. რა არის ამისათვის საჭირო?


შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო
პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე
მოსწავლეები მუშაობენ პროექტებზე და ასრულებენ დავალებებს
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ










მოსწავლეთა მზაობა პროექტისადმი .

კითხვარი;
მოსწავლეთა მიერ შექმნილი საიმფორმაციო ბროშურები.

ტექსტის ორგანიზებულად თარგმნის და შინარსობრივი
მოთხივნების დაცვის უნარი.
პრეზენტაციის  მომზადებისა და აუდიტორისათვის
წარდგენის უნარი.
შერჩეული საკომუნიკაციო  ამოცანის  შესრულების უნარი.
ტექსტის შეფასების რუბრიკა.
პრეზენტაციის  შეფასების რუბრიკა.
ინტერვიუზე დაკვირვების ჩეკლისტი.
შესრულებული სამუშაოს შეფასების, რეფლექსიის უნარი.
 მოსწავლეთა საჭიროებების კვლევა.
ერთჭუთიანი პრეზენტაცია  რეფლექსიისათვის.
დაკვირვების ჩეკლისტებისა და შეფასების რუბრიკების გაანალიზება, მონაცემთა ანალიზი, კვლევა.
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
·        კითხვარის საშვალებით დავადგენ მოსწავლეთა  მზაობას პროექტისადმი.
·        მოსწავლეთა მიერ დამზადებული ბროშურები პროექტის შესახებ დამეხმარება განვსაზღვრო  რამდენად აქვთ გაცნობიერებული პროექტის იდეა და ამოცანები.
·        მოსწავლეები ერთმანეთის ნაშრომის შეფასებისა და თვითშეფასებისათვის გამოიყენებენ შეფასების რუბრიკას ; ამავე რუბრიკით მასწავლებელი შეაფასებს  მოსწავლეთა ნაშრომებს  (  რუბრიკებს შეიმუშავებს  და მოსწავლეებს წინასწარ აცნობს მასწავლებელი )
·        წერილობითი ტექსტის მიხედვით  მოსწავლეთა მიერ  შექმნილი პრეზენტაციები შეფასდება რუბრიკით  ( პრეზენტაციის შესაქმნელად  პორმატს არჩევენ მოსწავლეები, მასწავლებელი მიუთითებს  მათ რამდენიმე  გამოსაყენებელ პროგრამას, მაგ. Powerpoint და სხვა)
·         მოსწავლეთა მიერ მომზადებული ინტერვიუები  შეფასდება დაკვირვების ჩეკლისტი.
·        პროექტის შეჯამება - შეფასებისათვის  თითოეული მოსწავლე გააკეთებ ერთ წუთიან  პრეზენთაციას რეფლექსიისათვის, დაკვირვების ჩეკლისტებითა და  შეფასების  რიბრიკების ანალიზით  მიღებულ შედეგებს  გამოვიყენებ  კვლევის ჩასატარებლად მოსწავლეთა საჭიროებების  დასადგენად  და მომდევნო სამუშაოს დასაგეგმად.
სხვა საკითხები
საბაზისო უნარ-ჩვევები
პროექტის ფარგლებში დაგეგმილი შესრულებისათვის მოსწავლეებს უნდა შეეძლოთ:

·        ტექსტის წერა
·        პრეზენტაციის მომზადება  powerpoint- ის და სხვა საპრეზენტაციო  პროგრამით.
·        უნდა იცოდნენ , რა განსხვავებაა დიალოგსა და  ინტერვიუს შორის .
·        უნდა იცოდნენ,  როგორ დასვან კითხვები ინტერვიუს დროს.

სასწავლო პროცედურები
პროექტის დაწყებამდე  მასწავლებელმა უნდა განსაზღვროს,  მზად არიან თუ არა  მოსწავლეები პროექტის  ფარგლებში  დაგეგმილი აქტივობების  შესასრულებლად , გააჩნია თუ არა საბაზისო ცოდნა  და უნარ-ჩვევები . ამის დასადგენად  იყენებს კითხვარებს ( კითხვარი პირველი და კითხვარი მეორე ) თუკი გამოკითხვის შედეგები  დაკმაყოფილებული იქნება , შესაძლოა  პროექტის განხორციელების  მომდევნო ეტაპზე გადასვლა , იმ შემთხვევაში , თუკი აღმოჩნდება , რომ მოსწავლეები ვერ ფლობენ  საკმარის ცოდნას , კიდევ ორი გაკვეთილი დაეთმობა პრიექტისათვის  მოსამზადებელ სამუშაოს . მასწავლებელი მოსწავლეებთან განიხილავს  და გაანალიზებს რამდენიმე ინტერვიუს . ამი შემდეგ მოსწავლეები განმეორებით  შეავსებენ  კითხვარებს . მას შემდეგ რაც  მოსწავლეები მზად იქნებიან  სამუშაოდ  მასწავლებელი წარუდგენს მათ  პრიექტს . პროექტის წარდგენისა და  მოსწავლეთათვის  მომავალი აქტივობებისადმი განწყობის შესაქმნელად  გამოიყენებს  მიმართულების მიმცემ საკვანძო კითხვებს;

ზოგადი კითხვა:        1. მომზადებული ხართ?   2.  როგორ შეგვიძლია მოვახდინოთ ცვლილება?    3. რატომ ხდება ცვლილებები?

თემატური კითხვები:     1.  როგორ გადავწყვიტოთ რიმელი წიგნით ვიხელმძღვანელო?    2. რას კითხავდი საკუთარ ორეულს?    3.  უცხოური ენების ციდნა რით გიადვილებთ ცხოვრებას?


 შინაარსობრივი კითხვები:  1. როგორ ფიქრიბთ შესაძლებელია  მომავლის დაგეგმვა?   2.  რა ელემენტებისაგან შედგება  მოთხრობა?  3.  რა არის ამისათვის საჭირო?

 პროექტის წარმატებით  განხორციელებისათვის  მნიშვნელოვანია , მოაწავლეებმა  კარგად გაიაზრონ  პროექტის შინაარსი , იცოდნენ, თუ რა სახის სამუშაოს  შესრულება მოუწევთ . იმისათვის, რომ განისაზღვროს ,  რამდენად გაიგეს მოსწავლეებმა  პროექტის იდეა  და შინაარსი ,  მასწავლებელი ავალებს მათ პრიექტის წარსადგენი ბუკლეტების შექმნას , მოსწავლეები პროექტზე მუშაობის  ამსახველი ფიტოებითა და  კომენტარებით  ამზადებენ კვლევის გაზეთს .

 მასწავლებელი შეფასების  რუბრიკებისა და დაკვირვების ჩეკლისტების საფუძველზე  აკეთებს მონაცემთა ანალიზს . იკვლევს მოსწავლეთა ძლიერ  და სუსტ მხარეებს, ადგენს მოსწავლეთა  საჭიროებებს  და შეიმუშავებს  მომდევნო აქტივობეს.










დიფერენცირებული სწავლება

სპეციალური საჭიროებები
 მოსწავლე წეროთ დავალებას შეასრულებს  განსხვავებულ პორმატში, ტექსტის თარგმნის და წერის ნაცვლად იმუშავებს სპეციალურად მისთვის  მაქსიმალურად შეზღუდული  რაოდენობის ღია კითხვებით  შედგრნილ კითხვარზე. პრეზენტაციას  წარმოადგენს ზეპირად(თუკი ვერ მოახერხებს  საორეზენტაციო პროგრამით მუშაობას) დავახმარ  სხვა მოსწავლეს.

არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)

არაქართულენოვანი მოსწავლე  ტექსტს  წაიკითხავს და თარგმნის მარტივი ლექსიკის გამოყენებით შეადგენს მარტივ დიალოგებს , ინტერვიუს კითხვებს . დავეხმარები  ინტერვიუზე დაკვირვებასა და  ჩეკლისტის შევსებაში.

მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
 მაღალი აკადემიური მოსწრების  მქონე მოსწავლეებს  ვთხოვ დაეხმარონ  თანაკლასელებს  პრეზენტაციის მომზადებაში რთული ტექსტების თარგმნაში ; იმუშავებენ powerpoint-თან შედარებით რთულ  საპრეზენტაციო პროგრამაზე.
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები


ტექნოლოგიატექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის  საჭირო ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)

 ფოტოკამერა
 კომპიუტერი (ები)
 ციფრული კამერა
 DVD ფლეიერი
 ინტერნეტკავშირი
 ლაზერული დისკი
 საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
 პროექტორი
 სკანერი
 ტელევიზორი
 VCR, ვიდეო
 ვიდეოკამერა
 ვიდეო საკონფერენციო აღჭურვილობა.
 სხვა      
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
 მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
 საგამომცემლო პროგრამები
 ელფოსტის პროგრამა
 ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
 ფოტო/სურათების დამუშავება
 ინტერნეტძიება
 მულტიმედია
 ვებგვერდის შექმნა
 ვორდის პროგრამა
 სხვა      


ბეჭდვითი მასალები
 კითხვარები,    ჩეკლისტები,      შეფასების რუბრიკები
ინვენტარი/მასალები
ფერადი მარკერები
ინტერნეტრესურსები
Google-ს საძიებო სისტემა
სხვა რესურსები




No comments:

Post a Comment